jun 19, 2018

UMCG ambassadeurs

written by Pentapark
in category Online Campagne

Binnen het UMCG vindt onderzoek plaats naar de gevolgen en de behandeling van wonden na een knie- of heupprothese operatie. De nationale vereniging van Orthopeden heeft deze ‘LeakStudy’ aan het UMCG toegekend. Binnen het UMCG is een werkgroep gevormd bestaande uit verpleegkundigen, chirurgen en een PhD-er.

wetenschap

Een wetenschappelijk onderzoek heeft een bepaalde hoeveelheid deelnemende ziekenhuizen en orthopeden nodig om representatief te zijn. Tijdens ons eerste contact blijkt dat de deelname tegenvalt. De werkgroep wil graag een filmpje van de studie laten maken om zo meer deelname te genereren.

Quickscan

De QuickScan geeft ons in het eerste gesprek een goed beeld van de stakeholders van dit project. Ook de problematiek is helder: een chirurg gaat niet zomaar een behandeling toepassen welke door de computer voorgesteld wordt. Verder zijn we het er al gauw over eens dat een filmpje niet het gewenste resultaat zal geven. Het zal waarschijnlijk eenmalig iets teweeg brengen maar niet de gewenste doelstellingen halen.
Verder blijkt dat dit onderzoek een aantal toonaangevende orthopeden als ambassadeur heeft. Ze zijn nauwelijks zichtbaar.

Idee

Ons voorstel gaat uit van een online strategie op diverse kanalen: e-mail, LinkedIn en een website. Daarnaast geven we de ambassadeurs een eigen podium door middel van videoboodschappen in een speciaal online magazine.

Planning

In onze planning werken we toe naar een slotakkoord tijdens een Nationaal Congres waar de werkgroep de case live onder de aandacht kan brengen. Acht weken voor het Nationaal congres start de campagne met elke week 1 bericht op de online media kanalen. De inhoud van de touchpoints bestaat elke keer uit niet eerder gebruikte content uit het online magazine.

Analytics

Alle kanalen en het online magazine zijn voorzien van tags zodat we goed kunnen meten wat de resultaten zijn. De meest opvallende resultaten:

  • Leesmomenten tijdens de pauzes in een ziekenhuis.
  • De inhoud werd het meest gelezen op computers beduidend minder op mobiele devices.
  • De online leestijd was verbluffend: 6:32 minuten, voor online begrippen een eeuwigheid.
  • In de campagne weken nemen de deelname duidelijk meer toe dan in voorgaande maanden
Resultaat

Een mooi resultaat voor deze zinvolle studie. Dit project bevestigd onze eerdere ervaringen met de inzet van online magazines. Specifieke content voor een specifieke doelgroep levert veel online tijd, aandacht en resultaat op.

 

Lees het online magazine

Leave a comment